Brænder du for kultur i en levende storby?

Er børnekultur, kulturhuse, projektarbejde og kommunikation noget du vil prøve kræfter med? Så søg en praktikplads hos os!

Børnekulturhus Ama’r er en af Amagers (og Københavns) vigtige kulturinstitutioner med en stærk kulturel profil og mange samarbejdsflader både i København og nationalt. Til dagligt arbejder vi med at udvikle, formidle og understøtte kulturlivet for, med og af børn og familier på Amager. Når du er praktikant hos os, indgår du i arbejdet på lige fod med os, hvor gode idéer er velkomne, medejerskabet stort og der er plads til alle. Vi er en del af Kultur- og Fritidsforvaltningen i Københavns Kommune.

I dit praktikforløb vil du samarbejde med offentlige, kulturelle og frivillige aktører om planlægning og afvikling af små og store arrangementer. Du vil indgå i vores redaktionelle arbejde med hjemmeside og sociale medier. Alt sammen bakket op af din praktikvejleder og gode kollegaer. I foråret 2024 er fokus på projekterne Puppet Junior - dukketeaterfestival, Amager Børnemusikfestival, Sommer på Stranden – og en helt masse andre ting. Det bliver helt sikkert sjovt og lærerigt!

Hvem er du?

- Du er i gang med en videregående uddannelse

- Interesseret i at få erfaring med børnekultur, kulturhuse og projektarbejde i en storbykontekst

- Åben og nysgerrig på verden omkring dig

- Har gode idéer og lyst til at prøve dem og dig selv af

Vi tilbyder

- Praktisk erfaring med projektarbejde og kulturformidling generelt og særligt rettet mod børn

- Et godt netværk i Københavns kulturinstitutioner

- Kontorplads i Børnekulturshus Ama’r

- En hyggelig og dynamisk arbejdsplads med mange dygtige kollegaer indenfor flere faggrupper

- Mulighed for udvikling og opstart af eget projekt

Praktikstillingerne er på ml. 22-37 timer om ugen (alt efter hvad der passer med studiet). Det er ulønnet og med fleksibel arbejdstid – aften og weekendarbejde forekommer.

Vil du vide mere om stillingerne, kan du kontakte Børnekulturkonsulent Marie Blædel Larsen på Y72i@kk.dk / tlf. 2382 2866

Ansøgninger samt CV sendes via mail til Y72i@kk.dk

Ansøgningsfrist: 1. dec. Vi holder løbende samtaler.

Ansættelsesperiode: 15. jan. 2024 - 1. juli 2024. 22-37 timer ugentligt. (eller efter aftale)

Arbejdssted: Børnekulturhus Ama’r, Øresundsvej 8B, 2300 Kbh S

Københavns Kommune betragter mangfoldighed som et aktiv og opfordrer derfor alle uanset alder, køn, race, religion og etnisk oprindelse til at søge ledige stillinger i Københavns Kommune.